Pentru a-ți pune ”casa” financiară în ordine trebuie să-ți organizezi munții de documente, lucru mai ușor de zis decât de făcut. Știi că tradiția curățeniei de primăvară datează de mult dar acum ar fi bine să o aplici și la munții de înregistrări financiare - fie că sunt pe suport de hârtie sau electronic - care s-au acumulat în viața ta.

Iată câteva sfaturi cum ai putea realiza această activitate:

1. Stabilește-ți un obiectiv

La un proiect cum este curățenia de primăvara te i-a cu amețeală numai când te gândești la câte ai de făcut, ce sa mai spunem ca organizarea înregistrărilor financiare nu este punctul tău forte, așa că trebuie să stabilești niște limite - hotărăște-te ce vrei sa obții. Poți oricând să te întorci la activitatea respectivă săptămâna viitoare, sau anul viitor pentru a o face mai ușor de digerat.

Câteva idei de obiective:

  • sortează 2 cutii de documente vechi sau două sertare pe săptămâna
  • curata dulapul care e plin cu documente vechi

2. Trebuie să știi cât să stochezi anumite documente

Nu te lăsa dus de val și sa arunci totul, sunt unele documente financiare pe care trebuie să le păstrezi mai mult timp. De exemplu: facturile bunurilor asigurate, facturile bunurilor aflate în garanție etc.

3. Aruncă copiile dacă ai documentele în format electronic

Înainte de a arunca documentele, verifică cu băncile sau companiile de servicii financiare pentru cât timp păstrează acestea copiile electronice ale documentelor tale financiare, de exemplu extrasele de cont.

4. Fă-ți o copie de siguranță

Descarcă-ți copiile electronice ale documentelor financiare de la bancă de la asigurători și alte documente importante în calculatorul tău (nu cel de la servici), în dosare protejate cu parole, apoi fă-le o copie de siguranță pe un hard separat sau pe un serviciu de ”Cloud Storage”.

5. Fă o copie de siguranță la copia de siguranță

E înțelept să ai o copie de siguranță a copiei de siguranță. Folosește un al doilea dispozitiv de stocare sau cumpără-ți un abonament la un serviciu de stocare datelor.

6. Decide ce documente să toci

Aruncă manualele de utilizare ale bunurilor pe care nu le mai folosești, reviste și ziare vechi, restul trebuie să le toci. Nu arunca niciodată documente care conțin datele tale de identificare fără a le trece în prealabil printr-un tocător de hârtie.

7. Cumpără un scaner și folosește-l zilnic

Fă-ți un obicei sa scanezi și să toci documentele financiare pe care nu vrei să le mai ții. Organizează-ți dosarele din computer astfel încât atunci când scanezi documentele sa le pui direct în dosarele corespunzătoare.

8. Nu arunca documentele financiare fără a le distruge

Cumpără-ți un tocător pentru hârtie și folosește-l pentru a distruge documentele financiare înainte de a le arunca la gunoi. Dacă ai multe documente de tocat oprește-te din când în când pentru a nu se supraîncălzi. Cardurile de credit sau debit expirate le poți tăia ușor cu foarfeca dacă nu ai un tocător și de carduri.

9. Fă-ți un inventar pentru asigurări

Un inventar al lucrurilor pe care le deții poate fi util în foarte multe situații nu numai pentru asigurări, iar tehnologia te ajuta sa îl faci ușor. Mai multe sfaturi cum să realizezi un inventar complet al bunurilor le găsești aici.

10. Analizează-ți conturile bancare

Analizează-ți conturile bancare și închide-le pe cele pe care nu le mai folosești.


ARTICOLE SIMILARE